|
Codi senyal "1" |
|
Codi senyal "0" |
|
Bus de dades |
|
Assemblador |
0 |
Benvinguts a la consola del simulador de la màquina senzilla. Presteu-li atenció!
Etiqueta | Adreça | Instrucció |
---|
Etiqueta | Adreça | Dades |
---|
Els navegadors on s'han fet proves de visualització han sigut: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Internet Edge, Safari i Internet Explorer. L’únic navegador que dona problemes a l’hora de visualitzar les imatges SVG i les seves animacions és Internet Explorer.
L'aplicació ha estat dissenyada i testejada sobretot en Firefox. Qualsevol comportament fora del normal en aquest navegador o en qualsevol altre que no sigui Internet Explorer notifiqueu-lo. Gràcies.
Respecte a la resolució mínima per a una correcta visualització s’ha optat per la 1024x768. Si la resolució es més baixa es pot trobar que la visualització de l’aplicació no sigui del 100% correcta.
Qualsevol error visual a partir d'aquesta resolució i per a qualsevol navegador suportat notifiqueu-lo. Gràcies.
Clock -: Retrocedeix el flux de dades fins al flanc de rellotge anterior. Ho pot fer fins a l'estat inicial del programa.
Clock +: Simula el flanc de pujada de la màquina senzilla. Aquest botó fa que per pantalla es visualitzi el flux de dades.
Reset: Aquest botó reinicia la màquina però no la memòria.
Kill: Inicialitza tota la màquina senzilla, incloent-hi la memòria.
Seleccionar fitxer: Ens permet carregar un fitxer amb extensió ".txt" amb instruccions i dades per carregar a la memòria.
Editar memòria: Ens permet editar la memòria directament.
Llegenda de colors: Botons que ens permeten canviar els colors dels senyals de control i del bus de dades.
Assemblador: Checkbox que ens permet visualitzar en mode assemblador el contingut de la màquina.
Per a l'entrada d'INSTRUCCIONS, la nova aplicació de la màquina senzilla processarà línia per línia les instruccions entrants que tindran una sintaxi especifica:
Exemples:
inici: add 100, 111 #Escriu amb etiqueta, a la primera posició lliure per instruccions (add 100, 111)
5: cmp 110, 110; #Escriu a la posició 5 de memòria la instrucció (cmp 110, 110)
add 100, un #Escriu a la primera posició lliure I resol l'adreça de l'etiqueta
beq inici;
final:
#Interpretat serà igual que final: add 0 0.Per a l'entrada de DADES la sintaxi és més senzilla.
Exemples:
245
zero: 0
110: 4
Finalment hi ha dues maneres de carregar el programa, des d'un fitxer de text o editant directament amb el botó d'edició de memòria.
Bryan Pierre
u1906524@campus.udg.edu